Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. hodina - kletby na A

12. 7. 2007
Accio!
Latinský kořen: accedo (Přiblížit, přijít blíže/být přidán (u věcí) )
Účinky: Toto kouzlo je používáno k pohybu věcí směrem k vám, kdekoli se nacházejí. Základ kouzla tkví ve vyslovení formule; čím dále se předmět nachází a čím je větší, tím je těžší jej přivolat.

Alohomora!
Latinský kořen: neznámý
Účinky: Zaklínadlem Alohomora se dají odemknout dveře a další předměty, když jsou zamčeny. Kouzlo také odemkne většinu dveří a předmětů uzamčených kouzly (viz. Colloportus! -toto se budeme učit později), ale některé ne.

Anapneo!
Latinský kořen: apnoe (zástava dýchání ve spánku)
Účinky: Použitím tohoto zaklínadla se zbavíte nepříjemného zaskočení a můžete opět volně dýchat.

Aparecium!
Latinský kořen: appareo (obnovit viditelnost, objevit se, patrný)
Účinky: Zviditelňuje neviditelný inkoust.

Apparate!
Latinský kořen: appare (objevit se)
Účinky: Způsobí to, ýe předmět zmizí z nějakého místa a objeví se na jiném.

Avada Kedavra! (Prosím používat jen na hmyz... :-D )
      - kořen: abracadabra (nechť je tato věc zabita)
Účinky: Jedna z nejhorších kleteb, která vraždí. Mnoha kouzelníky je považována za naprosto nejhorší, protože zabije cokoli nebo kohokoli.
Také se stala jednou z kleteb, které se nepromíjejí, kleteb, jejichž použití je ilegální a stanete se pro ni jedním z Azkabanských vězňů (viz. Crucio! a Imperio! -toto se také budeme učit později).

Avis!
Latinský kořen: avis (pták)
Účinky: Používáme ke zkoumání hůlky, můžou z ní vylétnout malí ptáčci. kteří ukazují na pracovní kondici hůlky.

DÚ: Zjistěte, kterému jazyku odpovídá: abracadabra! Správné odpovedi mi prosím posílejte ne e-mail: divka@seznam.cz do 30.7.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář